0
Przejdź do koszyka
Netto (Zmień)
Suma
Cena/szt.
Ilość
Produkt
Twój koszyk jest pusty
Ceny bez VAT
0,-
Przejdź do koszyka
Edytuj
Produkty
SALE

Jak zaprowadzić porządek w biurze

Jak zaprowadzić porządek w biurze
Artykuł

Wszyscy chcemy czystego biurka i ładnego, uporządkowanego biura. Ale jak to zrobić i czego tak naprawdę potrzeba? Istnieją trzy czynniki, które mają decydujący wpływ na stworzenie trwałego porządku. Są to - elastyczne rozwiązania do przechowywania, system dostosowany do konkretnego celu i odpowiednie procedury.

 

1. Elastyczne rozwiązania do przechowywania

Porządek wymaga dobrego przechowywania. Nie da się uporządkować rzeczy bez właściwych szafek, szuflad, półek i pudeł. Bez nich zapanuje chaos bez względu na to, jak zorganizowaną jesteś osobą. Istnieją lepsze lub gorsze rozwiązania do przechowywania. Wybór właściwego ma duży wpływ, jeśli chodzi o twoją zdolność do organizowania się i długotrwały porządek. Najlepiej więc zrobić to poprawnie od samego początku. Zastanów się, jakie masz potrzeby, jeśli chodzi o rozwiązania do przechowywania.

 

Szafki to pierwsza rzecz, o której zwykle myślisz, gdy chodzi o przechowywanie. Dlatego bardzo ważne są funkcjonalne szafki, które mają pojemne wnętrze i które można dostosować do własnych potrzeb. Aby móc przechowywać to, co chcesz i nie ograniczać się na przykład wysokością półek, muszą one być regulowane. Jeśli na przykład chcesz przechowywać segregatory, a przestrzeń między półkami jest zbyt mała, może to zrujnować cały plan. Ale jeśli półki mają odpowiednią wysokość i możesz je nawet wyjąć, uzyskasz łatwiejszy dostęp do przechowywanych przedmiotów. Jeśli musisz przechowywać dokumenty w wiszących folderach, powinny one oczywiście być zintegrowane z wysuwanymi półkami. Gdy podłoga w biurze jest nieco nierówna, ważne jest, aby móc wyregulować nogi szafki. Może być konieczne zamknięcie szafki – należy więc pamiętać o zamkach.

 

Jest szafka, o której pomyślisz: TO ONA! Nazywa się Style, wygląda tak:

Innym źródłem bałaganu może być brak miejsca w biurze. Otwarcie drzwi szafki może być problematyczne w małych pomieszczeniach. Nie martw się! W takim przypadku istnieje rozwiązanie - szafka z przesuwanymi drzwiami.

 


Alternatywnie możesz wykorzystać wyjątkowo wąską szafkę. Montaż mebla do ściany to kolejny sposób na optymalne przechowywanie w biurze.

 

 

2. System dopasowany do celu

Co mam przez to na myśli? System organizacyjny dostosowany do celu polega na przemyśleniu rzeczy, które naturalnie pasują do siebie i dlatego też powinny być przechowywane razem. Następnie znajdź dla nich najlepsze miejsce zgodnie z częstotliwością ich używania. Umieść to, co pasuje do siebie na tej samej półce lub w tym samym pojemniku. To, z czym pracujesz na co dzień, powinno być łatwo dostępne. Na biurku powinny znajdować się tylko rzeczy, których używasz na co dzień. Wtedy szybko znajdziesz to, czego szukasz.

 

 

3. Odpowiednie procedury

Teraz pozostała tylko jedna rzecz - odłożenie rzeczy z powrotem tam, gdzie ich miejsce. Ponieważ nie ma znaczenia, jakie masz inteligentne i elastyczne rozwiązania do przechowywania, ani jak dobrze przemyślałeś i zorganizowałeś wszystko, jeśli brakuje odpowiednich procedur do utrzymania porządku. Jeśli nie odłożysz rzeczy tam, gdzie powinny się znajdować, porządek nigdy nie będzie trwały na dłuższą metę. Pamiętaj, aby oznaczyć co gdzie powinno leżeć - ułatwi ci to nie tylko znalezienie tego, czego szukasz, ale także odłożenie użytych rzeczy z powrotem we właściwe miejsce.

 

Nie mniej ważne - nie zapomnij o regularnym przeglądaniu przechowywanych rzeczy, w przeciwnym razie szafki i szuflady będą się przepełniać, a znalezienie rzeczy stanie się trudniejsze. Radzę zarezerwować co najmniej jeden dzień w roku w swoim kalendarzu, aby uporządkować i zreorganizować biuro.

 

Wykonując powyższe czynności, stworzysz długoterminowy porządek, w którym unikniesz marnowania czasu na szukanie rzeczy! Ponadto staniesz się szczęśliwszy i bardziej harmonijny. Organizowanie przestrzeni biurowej przynosi wyłącznie korzyści!

 

 

Paulina Draganja / Założycielka bloga Storage Queen (Förvaringsdrottningen)