Przywództwo sytuacyjne

Przywództwo sytuacyjne – skupienie na jednostce

W teorii organizacji przywództwo sytuacyjne to model, który ma na celu dostosowanie podejścia i metod pracy liderów do aktualnej sytuacji każdego członka zespołu. W latach 60. Paul Hersey i Ken Blanchard stworzyli model, który jest od tamtego czasu rozwijany. Opiera się on na założeniu, że zachowanie lidera należy dostosować do poziomu motywacji, kompetencji, doświadczenia i zainteresowania pracownika odpowiedzialnością.

FAQ

W przywództwie sytuacyjnym liderzy muszą zapewniać wskazówki i motywację, których potrzebują poszczególni pracownicy. Obejmuje to również udzielanie informacji zwrotnych na temat wydajności.
Są cztery różne typy podwładnych zdefiniowane przez kombinację kompetencji i zaangażowania w pracę.
Teoria organizacji to nauka o organizacjach. Obejmuje badanie i opisywanie organizacji, ich struktury i funkcjonowania, a także metod pracy.
Wiedza odnosi się do osoby, która coś wie. Kompetencja oznacza, że dana osoba ma możliwość i jest przygotowana do wykonania zadania.
Przykładami czynników, które mogą motywować w pracy, są uznanie, odpowiedzialność, perspektywy rozwoju i możliwość wywierania wpływu.

Nowe artykuły prosto do Twojej skrzynki!

Kilka razy w miesiącu wysyłamy nasz newsletter z wartościowymi artykułami, przewodnikami po produktach, inspirującymi aranżacjami wnętrz oraz aktualnymi promocjami. Zapisz się już dziś!
Zapisz się tutaj!
Proszę czekać...
Klikając "Zapisz", potwierdzasz, że zapoznałeś się z polityką prywatności.