HAVEN – marka na fundamencie jakości

HAVEN – marka na fundamencie jakości

AJ Produkty to szeroka gama produktów, które pozwolą wyposażyć i upiększyć całą firmę, od biura, poprzez jadalnię, aż po warsztat i magazyn. Jesteśmy obecni dla naszych klientów podczas całej podróży, od projektu do realizacji i później.
Tutaj możesz przeczytać więcej o tym, co robimy dla HAVEN, nowej marki mebli łazienkowych, która po roku starannego przygotowania jest gotowa do wejścia na rynek wiosną 2019 roku.

 

Mikael Thedeby miał ponad 20-letnie doświadczenie na wiodących stanowiskach w branży wyposażenia łazienek. Pewnego dnia na początku 2018 roku znalazł i zaakceptował ofertę, która była zbyt dobra, aby ją odrzucić.
Oferta pochodziła od Finna Blichfeldta, właściciela Tapwell i Bricmate, dwóch marek, które dzięki kranom i bateriom do łazienek/kuchni oraz płytkom i mozaikom osiągnęły mocną pozycję na rynku skandynawskim. Pomysł polegał teraz na rozszerzeniu asortymentu o trzeci etap - nowa marka HAVEN koncentruje się na innowacyjnej jakości mebli łazienkowej.
Tym, który miał być odpowiedzialny za budowanie całego biznesu, był Mikael.

 

To był doskonały moment. Mikael właśnie opuścił inną firmę i był dostępny.
"- Szansa na zaangażowanie i zbudowanie czegoś od zera, z silnym finansistą z tyłu i wysokiej jakości celami w zasięgu wzroku, była prawie zbyt piękna, aby mogła być prawdziwa" - mówi Mikael, który prawie nie potrzebował czasu na zastanowienie.
"- Pracowałem wystarczająco długo, aby dokładnie wiedzieć, o co chodzi, ale wciąż byłem na tyle głodny sukcesu, by móc w pełni zainwestować w coś nowego. Powiedziałem ”tak” od razu.

 

Mikael zaczął od pustej kartki papieru, którą szybko wypełnił długą listą rzeczy do zrobienia. Pierwsza kwestia dotyczyła opracowania projektu produktu i została przeprowadzona przez renomowane studio Note Design. Proces rozwoju trwał zaledwie siedem miesięcy:
"- Był niezwykle szybki, ale byliśmy bardzo zadowoleni z wyniku." – mówi Mikael.
Prace zakończyły się koncepcją H2, która opiera się na harmonijnych liniach, materiałach nadających się do recyklingu i inteligentnych rozwiązaniach do przechowywania. Ponadto boczne panele umywalek są wymienne, co jest zaletą, jeśli występuje jakiekolwiek uszkodzenie lub kiedy chcesz zmienić kolor lub styl.
Po wprowadzeniu projektu nadszedł czas, aby przeskanować swoją sieć kontaktów pod kątem odpowiednich podwykonawców. Celem było uzyskanie jak największej lokalnej produkcji i został on osiągnięty.
"- Wszystkie części i elementy drewniane pochodzą od szwedzkich dostawców" – podkreśla Mikael.

 

Następnym krokiem było znalezienie siedziby dla firmy, najlepiej w pobliżu rodzinnej stadniny koni w okolicach Halmstad. Mikael wybiera starą strefę przemysłową w centrum Oskarström, wzniesioną w latach 90. XIX wieku i nazwaną przez miejscowych "Jutanem", na cześć przędzalni i tkalni ze Skandynawskiej Juty (później Tasso i John Mansville). Okolica ma urok, charakter i fantastyczną lokalizację, tuż nad rzeką Nissan.
W całkowicie odnowionym budynku mieści się obecnie biuro, sala wystawowa, linia montażowa i magazyn. Fasada w kierunku Nissana została wyposażona w okna od podłogi do sufitu. Dzięki temu lśniący przepływ rzeki oferuje stale zmieniający się, ujmujący oko widok.


Po przygotowaniu lokalu nadszedł czas, aby pomyśleć o wnętrzu, do czego przydała się znajomość z przedstawicielem handlowym z AJ Produkty. Mikael odwiedził nasz showroom w Halmstad, gdzie miał możliwość wypróbowania swoich pomysłów na aranżację wnętrz.
"- Chodziło o to, aby uzyskać pomoc we wszystkim, czego potrzebowaliśmy. W jednym miejscu" – wspomina Mikael.
To było ogromne zamówienie: wszystko od biurek z regulacją wysokości, stołów warsztatowych i szaf do przechowywania po maty warsztatowe, pojemniki na śmieci i mniejsze detale, takie jak akcesoria biurowe.
"- Naszą ambicją jest stworzenie najlepszego możliwego środowiska pracy. Oczywiście dobrze jest zacząć od zera i mieć pomoc kompleksowego dostawcy z wieloletnim doświadczeniem, takiego jak AJ produkty " – dodaje.

 

HAVEN H2 został przedstawiony na targach Stockholm Furniture & Light Fair 2019 i wzbudził duże zainteresowanie wśród odwiedzających.
"- Opublikowaliśmy także niektóre zdjęcia produktów, które zostały udostępnione i cieszyły się dużą popularnością w mediach społecznościowych” – dodaje Mikael.
HAVEN oznacza "schronienie" lub "bezpieczną przystań" - i tak powinna wyglądać łazienka - ciche i bezpieczne miejsce, w którym możesz być sobą.
Siostrzana firma Tapwell znalazła swoją niszę między tanimi i ekskluzywnymi markami. Powód?
"- To tak, jak mówi Finn: klienci otrzymują dużą wartość za swoje pieniądze - czyli wysoką jakość i dobry design w atrakcyjnej cenie. Nasze produkty będą w tym samym segmencie” – wyjaśnia.

 

Ostatni etap przygotowań (a zarazem pierwszy w historii) HAVEN rozpocznie się w kwietniu 2019, kiedy sprzedaż rozpocznie się na poważnie. Produkty są początkowo sprzedawane przede wszystkim konsumentom dbającym o jakość i wzornictwo. W kolejnym etapie planujemy skupić się na współpracy w segmencie B2B.
W pierwszym roku Mikael na przemian był dyrektorem generalnym, sprzedawcą, nabywcą, kierownikiem magazynu i sprzątaczem. Teraz dołączył do niego kierownik produkcji, niektórzy pracownicy montażowi i kilku sprzedawców. Siła robocza to siedem osób, ale jeśli plany się spełnią, wkrótce mogą pojawić się nowi pracownicy. Mikael rozmawiał z właścicielem nieruchomości o zarezerwowaniu pustej przestrzeni w pobliżu.
"- Chcemy mieć możliwość rozwoju w tym środowisku, gdy nadejdzie odpowiedni czas. A jeśli zajdzie potrzeba, by uzupełnić wyposażenie - no cóż, wtedy dokładnie wiemy, gdzie się udać!" – podsumowuje Mikael.

Zapisz się tutaj!
Proszę czekać...
Klikając "Zapisz", potwierdzasz, że zapoznałeś się z polityką prywatności.