0
Przejdź do koszyka
Netto (Zmień)
Suma
Cena/szt.
Ilość
Produkt
Twój koszyk jest pusty
Ceny bez VAT
0,-
Przejdź do koszyka
Edytuj

Zabezpiecz swoje dane

Zabezpiecz swoje dane
Artykuł

Nie przykładasz wagi do sposobu przechowywania ważnych dokumentów? Może Cię to drogo kosztować w razie wypadku lub włamania! Henrik Werner z Folksam w Sztokholmie. Dowiedz się, jak być zachować przezorność i zabezpieczyć wrażliwe dane.

Przechowuj jak należy

Zwykle o tym nie myślimy, ale w każdej firmie jest wiele dokumentów i plików, które (niestrzeżone) mogą stać się łatwym kąskiem dla zainteresowanych ich treścią. Utrata danych finansowych lub ważnych umów w wyniku kradzieży, pożaru lub zalania może pogrążyć firmę. Dlatego kluczowe jest bezpieczne przechowywanie wrażliwych danych. Henrik wyjaśnia, jak powinno wyglądać przechowywanie w kontekście bezpieczeństwa i ubezpieczenia.
- Przed kradzieżą chronią sejfy lub skrytki depozytowe. Istnieje system klasyfikacji przyporządkowujący wartości do odpowiednich typów certyfikowanych sejfów. Szafa ognioodporna to taka, która gwarantuje, że zawartość przetrwa pożar trwający 60 minut.

Nie zapomnij o nośnikach danych

W firmie informacje przechowuje się w różnej formach, o wielu z nich łatwo zapomnieć. Elektroniczne nośniki danych i same dane potrafią mieć ogromną wartość. Weźmy, na przykład, wartość licencji na oprogramowanie. Zawsze warto pamiętać, by nie trzymać wszystkiego, co ważne i wartościowe, w jednym miejscu.

Kopie i backupy

Werner podkreśla, że backup powinno się aktualizować co najmniej raz dziennie albo częściej, jeśli zajdzie taka potrzeba. Informacje muszą być od siebie niezależne. Kopie przechowuj w innej lokalizacji niż oryginały, poza dyskiem twardym komputera, i w taki sposób, żeby nie było możliwości zniszczenia lub przejęcia oryginału i kopii jednocześnie.
Regułą o nietrzymaniu wszystkiego w jednym miejscu powinniśmy się kierować konsekwentnie przy planowaniu jak przechowywać wartościowe pliki. Jest to szczególnie istotne dla dokumentów patentowych, które są objęte klauzulą poufności.
- Patenty trzeba zarejestrować, ale zaleca się tworzenie kopii i przechowywanie ich w sposób uniemożliwiający zniszczenie lub przejęcie ich razem z oryginałami – podsumowuje Henrik.