Morale pracowników wydajność pracy

Morale pracowników wydajność pracy

Spędzamy około 1800 godzin rocznie w pracy - szczęśliwi pracownicy są ważnym fundamentem dobrego środowiska pracy. Badania wskazują że zdrowi pracownicy są bardziej kreatywni i innowacyjni - co ma bezpośrednie przełożenie na sukces firmy i prywatne życie pracowników. W tym artykule Camilla Saarinen konsultant i trener mentalny w Quentia udziela nam kilku cennych wskazów w jaki sposób firmy mogą poprawiać atmosferę pracy.

 

Jak poprawić relacje pracowników w miejscu pracy?
- Staraj się regularnie osobiście spotykać ze współpracownikami. Jeśli nie jest to możliwe, należy dołożyć starań aby spotkać się z osobami po drugiej strony ekranu gdy tylko nadarzy się ku temu okazja.
Działania integracyjne poza pracą mają udowodnione działanie poprawiające relacje współpracowników i istnieje wiele rozwiązań które mogą wspierać współpracę. Jednak należy pamiętać że niektórzy pracownicy nie mają ochoty na spotkania integracyjne poza pracą.
- Dla tych, którzy wolą nie uczestniczyć w tego typu wydarzeniach może to być dość stresujące. Należy starać się być wrażliwym na życzenia każdego z pracowników.

 

 

Unikaj rozmów o pracy w czasie przerw

Nie zapomnij że możesz przyczynić się do poprawy morale w pracy w ciągu dnia, na przykład w czasie spotkania na przerwie. Korzystając z przerwy na kawę możesz zrobić wiele dla ducha zespołu. Podczas przerwy pracownicy są bardziej zrelaksowani, dzięki czemu myślą bardziej swobodnie i kreatywnie, jest to czas w którym kreują się najlepsze pomysły. Camila zaleca jednak unikanie rozmów o pracy.
 - Potrzebujemy impulsu i odcięcia od pracy kiedy mamy przerwę.

 

 

Bycie wrażliwym i ciekawym czyni nas lepszymi słuchaczami

Dobry zespół nie jest wynikiem wyłącznie wspólnych wyjść i zabawy. Istotną rolę odgrywa nasze podejście i codzienny sposób zachowania w pracy.

- Bądź ciekaw Twoich współpracowników. Nie zakładaj że już wszystko o nich wiesz, powiedz również coś więcej o sobie.

Kiedy jesteśmy ciekawi naszych współpracowników słuchamy lepiej, natomiast gdy wydaje się nam że już wszystko wiemy przestajemy słuchać. Pamiętaj że nie zawsze musisz być tym pracownikiem który rozwiązuje wszystkie problemy, zdarzają się gorsze dni kiedy nie wszystko się udaje. Takie podejście sprawia że otworzysz się na współpracowników w bardziej uczciwy sposób.

 

Nowe artykuły prosto do Twojej skrzynki!

Kilka razy w miesiącu wysyłamy nasz newsletter z wartościowymi artykułami, przewodnikami po produktach, inspirującymi aranżacjami wnętrz oraz aktualnymi promocjami. Zapisz się już dziś!
Zapisz się tutaj!
Klikając "Zapisz", potwierdzasz, że zapoznałeś się z polityką prywatności.