Aktywne meble do szkół na piątkę z plusem

Często podkreślamy, że dzieci powinny mieć możliwość zmiany pozycji w szkole, gdyż pomaga to lepiej się skupić. Ale co na to sami uczniowie? Aby poznać odpowiedź, przez kilka tygodni pozwoliliśmy uczniom testować nasze aktywne meble szkolne. Oto, co powiedzieli.
Aktywne meble do szkół na piątkę z plusem

Co myślą o aktywnych meblach do szkół?

Uczniowie Haylie Ygreus i Viggo Klasson ze szkoły Vesterhavsskolan w Falkenberg testowali nasze meble przez prawie miesiąc. Celem było sprawdzenie, czy dzięki biurkom z regulacją wysokości, stołkom balansującym, przyrządom do ćwiczeń i aktywnym krzesłom wzrośnie poziom koncentracji. Wszystkie testy przeprowadzono na lekcjach fizyki i matematyki u Andreasa Stenslunda. Zależalo nam również na perspektywie nauczyciela.

Ett barn som står vid ett höj och sänkbart elevbord och tittar in i kameran
Myślę, że dają zupełnie inny poziom skupienia.
Haylie Ygreus
Co myślisz o aktywnych meblach szkolnych?
Haylie: Myślę, że dają zupełnie inny poziom skupienia. Na zwykłym krześle często siedzi się niewygodnie i to niestety rozprasza. Na nowym krześle było wygodnie i cała uwaga przeszła na lekcję.
Viggo: Wspaniale jest móc w każdej chwili zmienić pozycję przy biurku.

Jaka jest największa różnica między “przed” i “po”?
H: Na starych krzesłach siedzieliśmy jak w letargu. Na nowych nie ma tego problemu. Można łatwo zmieniać pozycję i łatwiej się skoncentrować.
V: Czuję większe skupienie i mniej się rozpraszam.

Co jest najlepsze w nowych meblach?
H: Możliwość zmiany pozycji w dowolnym momencie.
V: To, że można czasem wstać. Wcześniej trzeba było cały czas siedzieć, co nie było zbyt wygodne.

Czy chcielibyście aktywnych mebli na wszystkich lekcjach?
H: No pewnie! Uspokoiłoby to całą klasę. Myślę, że wszyscy bylibyśmy lepiej skoncentrowani.
Person som tittar in i kameran

Andreas Stenslund, nauczyciel:

Jak oceniłbyś poziom skupienia uczniów w normalnych warunkach?
To zależy. Niektórzy są skupieni przez cały czas, a inni przez maksymalnie 10-15 minut. Oczywiście, z każdą godziną w ciągu dnia coraz trudniej o koncentrację.

Czy aktywne meble coś zmieniły?
Tak mi się wydaje. Przez ten krótki czas, kiedy je testowaliśmy, zauważyłem, że uczniowie często korzystają z możliwości zmiany pozycji. To doskonałe rozwiązanie szczególnie dla tych, którym trudniej się skupić. Każdy może na chwilę wstać i wie, że to jest w porządku. To według mnie bardzo ważne.

Czy wszyscy uczniowie powinni dostać taką szansę?
Tak! Zdecydowanie. Podczas pracy samodzielnej i w parach – na przykład na matematyce – uczniowie zwykle siedzą w miejscu. Byłoby świetnie, gdyby mogli wstać albo usiąść w dowolnym miejscu i dogodnej pozycji.

Czy aktywne meble się sprawdziły?
Według Haylie i Viggo, zdecydowanie tak. Przydały się na przykład podczas testów z matematyki, bo zapewniły możliwość zmiany pozycji, gdy liczyło się pełne skupienie. Reszta klasy była trochę zazdrosna i teraz wszyscy chcą spróbować, więc szkoła myślimy o wyposażeniu w takie meble wszystkich sal.

Nowe artykuły prosto do Twojej skrzynki!

Kilka razy w miesiącu wysyłamy nasz newsletter z wartościowymi artykułami, przewodnikami po produktach, inspirującymi aranżacjami wnętrz oraz aktualnymi promocjami. Zapisz się już dziś!
Zapisz się tutaj!
Proszę czekać...
Klikając "Zapisz", potwierdzasz, że zapoznałeś się z polityką prywatności.