Dźwiękochłonna klasa sprzyja koncentracji

Zwiększ koncentrację dzięki dźwiękochłonnym meblom szkolnym

Kiedy pytamy dzieci w wieku szkolnym, co ich zdaniem jest najważniejsze podczas nauki, na pierwszym miejscu stawiają ciszę i spokój na lekcjach. To wynik nowego badania przeprowadzonego przez firmę Sifo na zlecenie BRIS*. Nie od dziś wiadomo, że hałas ma negatywny wpływ na koncentrację i samopoczucie. Na szczęście dostępne są rozwiązania w postaci produktów wygłuszających, które blokują i pochłaniają hałas oraz tworzą przyjemniejsze środowisko w klasie. Poniżej informacje na ten temat.
Jonas Emanuelsson
Stopki filcowe
19,-
Szafa na telefony
Ścianka podłogowa ZONE
769,-
Ochronniki słuchu MUTE, 10szt
399,-
Pochłaniacze dźwięku sufitowe

  • Zwiększenie świadomości nauczycieli i uczniów na temat zagrożeń wynikających z przebywania w hałaśliwym otoczeniu pomaga wprowadzić zmiany.
  • Wykazano, że jasne zasady i procedury mają pozytywny wpływ na poziom hałasu.
  • Pomieszczenia o gorszej akustyce lepiej nadają się do zajęć, w których słuchanie i przyjmowanie informacji jest mniej ważne.
  • Podziel uczniów na mniejsze grupy, aby obniżyć poziom hałasu.
  • Badania pokazują, że hałas można zmniejszyć, jeśli w pomieszczeniu znajduje się więcej osób dorosłych.


FAQ

  • Fala dźwiękowa przechodząca przez np. tekstylia traci część swojej energii w wyniku tarcia.
  • Zamontuj produkty dźwiękochłonne na ścianach i suficie. Przymocuj podkładki meblowe pod nogami stołu i krzeseł. Dodaj akustyczne ścianki działowe. 
  • W przypadku pomieszczeń wykorzystywanych do nauczania średni poziom hałasu 30 dBA i maksymalny poziom hałasu 45 dBA są zalecane w rozporządzeniu Agencji Zdrowia Publicznego „Ogólne porady dotyczące hałasu w pomieszczeniach”. 
  • Grube dywany i zasłony tłumią dźwięk. Używaj tekstyliów zaprojektowanych do pochłaniania fal dźwiękowych. 
  • Złe warunki akustyczne sprawiają, że uczniowie wysilają się, żeby w ogóle usłyszeć nauczyciela zamiast spokojnie przyswajać informacje. W takiej sytuacji trudniej jest zapamiętać to, co zostało powiedziane. 
  • To termin używany do opisania wrażeń związanych z wszystkimi dźwiękami występującymi w określonym miejscu, w tym czasu ekspozycji, czasu pogłosu, częstotliwości, szumu tła i rodzaju dźwięku.
  • Jeśli przez dłuższy czas jesteś narażony na hałas o natężeniu wyższym niż około 85 dB, istnieje ryzyko uszkodzenia słuchu.