0
Przejdź do koszyka
Netto (Zmień)
Suma
Cena/szt.
Ilość
Produkt
Twój koszyk jest pusty
Ceny bez VAT
0,-
Przejdź do koszyka
Edytuj
Produkty
SALE

Skuteczna segregacja w miejscu pracy

Skuteczna segregacja w miejscu pracy
Artykuł

Śmieci to też zasoby. Segregując je, oszczędzasz naturalne zasoby oraz energię. Tylko jak skłonić wszystkich pracowników, aby wzięli odpowiedzialność za śmieci, które produkują?

„Znajdź praktyczne i stylowe rozwiązanie i upewnij się, że jest ono dobrze widoczne. Segregacja powinna być prosta, w przeciwnym razie ludzie szybko dadzą sobie spokój” – mówi Henrik Lindén, odpowiedzialny za recykling produktów w AJ.

Czy segregowanie odpadów naprawdę ma sens? Oczywiście, oddzielanie materiałów takich jak papier, plastik, szkło i metal ułatwia ich ponowne wykorzystanie. Dodatkowo, w miejscu pracy mogą znajdować się substancje toksyczne, rakotwórcze, o właściwościach wybuchowych lub łatwopalnych, które mogą stanowić duże zagrożenie dla ludzi, zwierząt i środowiska. Baterie, lampy fluorescencyjne, chemikalia, stare komputery i urządzenia elektroniczne to tylko kilka przykładów niebezpiecznych odpadów.

Segregowanie odpadów to przejęcie odpowiedzialności za własne śmieci oraz lekcja efektywnego wykorzystywania zasobów” – mówi Henrik.

Jasno oznakowane, kolorowe pojemniki

„Jakie są Twoje potrzeby? Powinieneś znaleźć rozwiązanie, które najlepiej sprawdzi się w Twojej firmie i nie pozostawi wątpliwości, gdzie co wyrzucić” – podkreśla Henrik i poleca używanie różnych kolorów. „Nasza oferta zawiera wszystkie typy pojemników – od niewielkich, przeznaczonych do biura do dużych kontenerów zewnętrznych i kontenerów wywrotek. Wybierz system, który będzie najbardziej optymalnie dostosowany do Twoich potrzeb. Upewnij się, że pojemniki są dobrze widoczne!”

Punkty recyklingowe

Istotnym czynnikiem warunkującym skuteczną segregację jest prostota. Segregacja nie może być trudna, męcząca ani czasochłonna.

Dobrze mieć punkty recyklingowe w kilku miejscach, szczególnie w dużych zakładach. Pierwszy krok powinien być prosty, np. umieszczenie małych pojemników na papier pod każdym biurkiem. Kolejna rada to ustawienie takiego pojemnika przy kserokopiarce” – radzi Henrik.