0
Przejdź do koszyka
Netto (Zmień)
Suma
Cena/szt.
Ilość
Produkt
Twój koszyk jest pusty
Ceny bez VAT
0,-
Przejdź do koszyka
Edytuj

Za głośno w biurze? Mamy na to sposób!

Dobra akustyka w biurze
Artykuł

Nadmierny hałas w pracy to powszechny problem, szczególnie we wspólnych, otwartych przestrzeniach. Kiepska akustyka wpływa negatywnie na koncentrację, procesy poznawcze i pamięć. Na szczęście są na to sposoby! Zna je Roger Evertsson, Kierownik Działu Zakupów AJ Produkty.

Dźwięki, które rozpraszają nas w pracy różnią się w zależności od środowiska, ale najpowszechniejsze są te, które produkujemy sami: kroki, telefony, rozmowy. Bez względu na rodzaj dźwięków, trudno się na nich nie skupiać. Mózg instynktownie koncentruje się na tym, co się wokół dzieje.

Każdy może ograniczyć hałas

Miękkie i gąbczaste tworzywa pochłaniają i tłumią dźwięki, podczas gdy te o płaskiej i twardej powierzchni sprawiają, że dźwięki odbijają się echem od ścian. W rezultacie każdy, nawet bardzo cichy dźwięk, jest wyraźnie słyszalny. Właśnie dlatego warto zainstalować panele i ekrany akustyczne, które poprawią akustykę pomieszczeń.

Oprócz zainstalowania ekranów, ważne jest, aby samemu postarać się ograniczać niechciane hałasy. Dobrym sposobem na to jest na przykład wyciszenie telefonu.